15 Ocak 2011 Cumartesi

Biz Türkler Futbolu Severiz! (Hadi Canım Sende)




Bir sporsever olarak genelde sadece futbolla ilgili değil her branşla ilgili haberleri ve istatistikleri takip etmeyi severim.

Bugün Sevgili Tribün dergi adminlarinin twitter da yolladığı bir tweet in üzerine azcık araştırma yaptım. Tweet te 'Stadionwelt isimli internet sitesi Avrupa’da ki kulüplerin statlara giden seyirci ortalamalarını açıkladı. İlk 30’da hiçbir Türk kulübü yok.' yazıyordu. Bende siteye girdim ve almancam olmamasından dolayı sayfayı bulmakta bayağı zorlandım. Ama azimle çalışan duvarı delermiş misali Translaterlarında yardımıyla aradığım sayfalara ulaştım.

Gerçektende ilk 30 da hiçbir türk takımı yok. Yazıyı ilk okuduğumda tabiki ortalamalar çok yüksektir ondan girememişizdir gibi bir izlenim uyanmıştı kafamda. Ama listenin 30.sırasındaki Hertha Berlin'in seyirci ortalaması 38.825 ti. Yani bizim çok övündüğümüz Şükrü Saraçoğlu stadımızın toplam kapasitesinin daha altındaydı. Helede listede Frankfurt, Köln, Mönchengladbach, Napoli, Hannover 96, 1. FC Nürnberg gibi takımları görünce dahada çok kederleniyor insan. Yanlış anlaşılmasın bu takımları küçük gçrdüğüm için söylemiyorum bunları sadece çok övündüğümüz Fenerbahçemizin bile stadına ortalama 38.000 kişi ortalama seyirci gelmiyor. Neden Çünkü beylerimize ve Bayanlarımıza ille her maç galibiyet lazım her sene kupa lazım. Ama 38.000 ortalamaya oynayan hertha geçen yıl küme düştü. Sakın kimse demesinki bu sene iyiler ondan stadları doluyor. Küme düştükleri geçen yıl mayıs ayı ortalaması 46.681 (Kaynak gene aynı site)

Yani bizde söylenen hep bir laf vardır ya türk insanı futbolu çok seviyor bunların hepsi safsata.

Bizim maalesef spor kültürümüz yok. Aslına bakarsanız bizim hiç bir kültürümüz yok. Biz halk olarak sadece Tv başına oturalım uzaktan kumanda ile kanallar arasında zap yapalım. Benim birçok arkadaşım yurtdışında tatil iş veya yaşamak amaçlı bulundu veya bulunuyor. Onlara bir spor sevdalısı olarak maça gittinmi diye sorduğumda verilen cevap maalesef hep aynı. Sporu sevmeyenlere elbette diyecek bişeyim yok. Ama hem spordan hoşlanıp hemde maça gitmeyen arkadaşım azımsanamayacak kadar çok.

Bu sıralar Efes Pilsen basketbol takımının kapanma söylentileri var. İşte idealist insanlar orda burda yazıyorlar yok kapatılırmıymışta Efes Türkiye'de Basketbolun lokomotifiymişte bilmemne. Efesli yetkililer keşke bize seyirci adetlerini çıkarsalarda gösterseler. Fener, Galatasaray ve Beşiktaş maçları dışında seyirci ortalamarı ne. Yada şöyle diyelim, 5000 i geçerse adımı değiştiririm. Eurolig ile ilgili istatistikleri Blogcu arkadaşımın buradaki yazısından okuyabilirsiniz. Efesin eurolig ortalaması bu yıl 9790.

Ben her gittiğim şehirde ülkede o şehirdeki maçlara gitmeye çalışıp oraları görmek isterim. Almata'da yaşarken eşimle birlikte Kairat FC nin 2.lig maçlarına giderdik.

Bunları sadece futbol için söylemiyorum her branştaki maçları kastediyorum ama zaten bizim futbolumuz neki basketbolumuz, voleybolumuz, hentbolumuz, tenisimiz ne olsun. Tenis dedim banada bakarmısınız ne idealist bi insan oldum birden.

Bu arada belki bazıalrınız 1.yi merak etmiştir. Birinci yukarıda resmi bulunan Barcelona taraftarı. Ortalamarı 86.000. Tam listeyi görmek isteyenler listeye buradan ulaşabilirler. Almanya'ya ait Top100 listeside burada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder