28 Kasım 2010 Pazar

Halis Özkahya'nın Marifetleri



Renkli gözlerine yüzündeki sahte gülümsemeye bakıpta aldanmayın sakın. Süper ligde daha bir çok maçı katledecek bir adam bence Halis Özkahya.

Sevgili Halis Özkahya’yı bir arkadaşımın vasıtasıyla tanırım. Şahsen hiç görüşmedik ama ortak arkadaşımız çok iyi bir insan olduğunu söyler. Ama iyi insan olmak iyi hakem olmak anlamına gelmiyor.

Öncelikle bu hakemin nasıl türk hakemliğinin başına bela olduğunu anlatayım. Bu arkadaşımız Beden eğitimi öğretmenidir. Eskiden İzmitin bir beldesinde ilköğretim okulunda öğretmenlik yapardı. Bende o mahallede oturuyordum. O zamanın MHK başkanı Mustafa Çulcu memleketlisi olarak (İzmitli) Halis’e prens gibi davranıyor ve ona sürekli maç veriyordu. İlk zamanlar bir izmitli olarak bir hakemin süper ligte maç yönetmesini hoş karşılıyordum. Taki Ankaragücünün cezası nedeniyle İzmirde oynanan lig maçına kadar. O maçın ilk yarısında Ankaragücü kalecisinin Alexi ceza sahasının köşesinde bariz düşürmesini aldatmaya yönelik hareket olarak sarı kartla cezalandırmıştı. Hakemler hata yapabilirler. Pozisyona uzak kalmış görmemiş olabilirler hiç birşey demem. Ama açık penaltının ardından aldatmaya yönelik sarı kart verirseniz o zaman dur derim. Pozisyonun fotolarını aşağıda bulabilirsiniz.







Fazla uzatmadan ortak arkadaşımız vasıtasıyla sordurttum kendisine pozisyonu. Konuşmayı arkadaşım bana şu şekilde aktardı.

Arkadaşım: - Halis bu haftaki maçta alexin penaltısını neden vermedin.

Halis: - Görmedim.

Arkadaşım: Peki o zaman neden sarı kart verdin.

Halis: - (Sessizlik)

Yani sarı karta verilecek cevabınız olmayınca o zaman işin içinde başka şeyler vardır. Bu arkadaşımız daha sonra 2 yıl önce Bursa’da oynanan maçta 85. dakikada takımımız 0-1 öndeyken ceza sahasına giren bursalı futbolcuya Gökhan Gönül nizami yaptığı savunmaya 7-8 metreden penaltı çalmıştı ve maç 1-1 olduktan sonrada 2-1 kaybetmiştik. Aklımda birde Trabzon-Gençlerbirliği maçı var. O maçıda çok kötü yönetmişti. Ve dün akşamki yönettiği maçta ayrı bi şenlikti. Tabi birde onu prens gibi futbolumuza musallat eden Mustafa Çulcunun maç sonrası yazısıda insanların yer değişikliklerinde söylemlerinin ve eylemlerinin nasıl değiştiğininde göstergesi.

2 yorum:

  1. ayni hakem dun, fenerbahce'nin 2 direk kirmizi kartini vermedi, onlari neden gormezden geliyorsunuz?
    alex 1-0 olmadan once atilsa maci fener kazanabilirmiydi?

    YanıtlaSil
  2. Sayın soy ozan bir önceki yazıyı okuduğunuzda orada ona değindim ve Halis Özkahya ile ilgili ayrı bir yazı yazacağımı söyledim.

    YanıtlaSil